Delta i Schneider Go Green Challenge 2022

vinjett
BIld från Schneider.
Publicerad 2021-11-22

Studenter vid KTH har möjlighet att delta i tävlingen Schneider Go Green Challenge 2022.

Schneider Go Green Challange är nu inne på sitt 12:e år och är en av världens största globala studenttävlingar med fokus på innovation. Syftet med tävlingen är att finna olika nytänkande och banbrytande teknologier för framtiden. Tävlingen består av flera teman. I år är dessa: Access to Energy, Homes of the Future, Supply Chain of the future, Grids of the future och De[coding] the future.

Studenter som deltar i tävlingen har chansen att få:

• En inbjudan till en HR intervju hos Schneider.
  • Tillgång till individanpassat mentorskap från Schneider.
  • Kontakt med Schneider’s elektronikexperter och möjligheter till nätverkande.
  • Möjlighet att pitcha inför Schneider Electric’s ledning vid den virituella globala tävlingsfinalen.
  • Chans att vinna €10,000 i förstapris.

Deltagande i tävlingen sker i lag om 2–4 personer och deadline är den 15 februari 2022. För att delta behöver det tävlande teamet registrera sig och skicka in sitt tävlingsbidrag på tävlingsplattformen. Läs mer om Schneider Go Green Challenge 2022 och nå tävlingsplattformen här: gogreen.se.com/en/challenges/2022  (eng).

Tillhör: KTH Live-In Lab
Senast ändrad: 2021-11-22