Ansökan bonde på KTH Live-In Lab

Bonde sökes
Publicerad 2023-04-06

Vill du vara med och göra framtidens smarta och hållbara byggnader möjliga? Är du intresserad av att uppleva delat boende i ett smart hus? Vi söker fyra nya invånare för perioden från mitten av augusti 2023 till slutet av juni 2024.

Du bör vara student på masternivå och intresserad av forskning, teknik och utveckling. I år är KTH Live-In Lab's lägenhet ett idealiskt samboende med fyra privata sovrum och attraktiva gemensamma utrymmen som kök och vardagsrum.

Testbädd KTH fakta

Testbädden KTH ligger i ett bygglovsfritt bostadsområde i en av Einar Mattssons tre plusenergibyggnader på KTH Campus Valhallavägen. Under hyrestiden kommer lägenheten på bottenvåningen att bestå av 4 privata sovrum, 2 delade badrum samt gemensamt kök och vardagsrum. Totalt sökes 4 till 5 nya studenter, då det finns ett dubbelrum . Det finns också ett kontor och en källare med installationer som är tillgänglig för hyresgästerna.

Det finns för närvarande cirka 15 pågående forskningsprojekt i KTH Live-In Lab, varav en handfull har kontakt med hyresgästerna. Hyresgästerna kan ibland bli ombedda att delta i workshops, dela med sig av sina erfarenheter, ge feedback osv. Ingen hyresgäst behöver delta i något projekt, men vi hoppas att deltagandet är av ömsesidigt intresse. Innan ett forskningsprojekt inleds kommer hyresgästerna att uppmanas att skriva under ett informerat samtycke. Hyresgästerna informeras alltid om de pågående forskningsprogrammen, och de kan välja om de vill delta eller inte.

Du kan läsa mer om olika projekt som är aktuella i detta sammanhang.

Testbed KTH information om lägenheter

Lägenheten i Testbed KTH är fullt möblerad, inklusive köksredskap. Inflytt sker den 25:e augusti.

Kostnader för värme, vatten och hushållsel ingår i hyran. Gemensamt Wi-Fi internet ingår i hyran.

Hyran är inte fastställd, men den kommer att spegla hyran för liknande lägenheter på KTH, någonstans mellan 5000-6000 kronor/månad.

Om du känner att detta är en fantastisk möjlighet och vill vara en del av detta, vänligen skicka ett personlig brev till info-liveinlab@kth.se.

Vi ser fram emot ett intressant år tillsammans!