Till innehåll på sidan

Läs intervjun med Jonas Anund Vogel i nyhetsbrevet "teknikundervisning i skolan"

En skärmdump från intervjun med Jonas Anund Vogel i nyhetsbrevet "Teknikundervisning i skolan"
Jonas Anund Vogel. Foto: Mattias Hamrén.
Publicerad 2021-11-22

I novembernumret av nyhetsbrevet "teknikundervisning i skolan" intervjuas Jonas Anund Vogel, föreståndare på KTH Live-In Lab, om det samarbete som nyligen inletts mellan KTH Live-In Lab och Vattenfallsgymnasiet.

I artikeln berättar Jonas Anund Vogel att detta är det första samarbetet mellan KTH Live-In Lab och en gymnasieskola. Jonas säger att förhoppningen är att projektet ska innebära nytta för både gymnasieelever, forskare och omvärlden.

Petter Marklund, lärare vid Vattenfallsgymnasiet, medverkar också i artikeln och berättar att samarbetet med KTH Live-In Lab är uppskattat av både elever och lärare. Petter menar att projektet innebär att eleverna på gymnasiet får möjlighet att arbeta med toppmodern forskning inom hållbarhet.

Läs artikeln om samarbetet mellan KTH Live-In Lab och Vattenfallsgymansiet i sin helhet här: liu.se/cetis/nyhetsbrev

Tillhör: KTH Live-In Lab
Senast ändrad: 2021-11-22