Forskningsevent om framtidens boende gjorde succé

The HSB Living Lab building in Gothenburg, Sweden.
HSB Living Lab. Foto: HSB.
Publicerad 2021-04-28

Det dygnslånga digitala eventet HSB Living Lab 24H bestod av 60 programpunkter som visade upp en imponerande bredd av spännande forskningsprojekt.

HSB Living Lab 24H, som livesändes på Youtube den 15-16 april, samlade forskare, partners, entreprenörer och studenter med etablerade företag kring det gemensamma intresset, framtidens boende.

Vår egen föreståndare här på KTH Live-in Lab, Jonas Anund Vogel, deltog i inslaget ”Värdet av Living Labs”, i vilket han samtalade med Leendert Verhoef från AMS Institute .

Samtliga videoinslag från eventet finns nu publicerade på HSB Living Labs Youtube-kanal , och hela programmet hittar du på HSB:s webbsajt .

Vi vill även passa på att gratulera HSB Living Lab som firade sitt 5-årsjubileum – och 120 startade projekt – under eventet. KTH Live-in Lab ser fram emot ytterligare fem år av gemensam forskning och utveckling av framtidens hållbara boende.

Tillhör: KTH Live-In Lab
Senast ändrad: 2021-04-28